Literatur
Verwendete Quellen
- Beacham, N. & Rouse, M. (2012). Student teachers’ attitudes and beliefs about inclusion and inclusive practice. Journal of Research in Special Educational Needs, 12(1), 3–11.
- Booth, T. & Ainscow, M. (2002). Index for inclusion. Developing learning and participation in schools. London: Centre for Studies on Inclusive Education.
- Europäische Agentur für Entwicklungen in der sonderpädagogischen Förderung (2012). Ein Profil für inklusive Lehrerinnen und Lehrer. Odense: Dänemark.
- Deutsche UNSCO-Kommission (2014). Inklusion: Leitlinien für die Bildungspolitik. Bonn. Europäische Agentur für Entwicklungen in der sonderpädagogischen Förderung (2012). Ein Profil für inklusive Lehrerinnen und Lehrer. Odense: Dänemark.
- Jordan, A., Schwartz, E. & McGhie-Richmond D. (2009). Preparing teachers for inclusive classrooms. Teacher education for inclusive education. Teaching and Teacher Education, 25(4), 535–542.
- Köpfer, A., Powell, J. J.W. & Zahnd, R. (2021). Handbuch Inklusion international: Globale, nationale und lokale Perspektiven auf Inklusive Bildung. Deutschland: Verlag Barbara Budrich, S.11.
- Rix, J., Hall, K., Nind, M., Sheehy K. & Wearmouth, J. (2006). A systematic review of interactions in pedagogical approaches with reported outcomes for the academic and social inclusion of pupils with special educational needs. Technical report. In: Research Evidence in Education Library. http://eppi.ioe.ac.uk/cms/LinkClick.aspx?fileticket=nrTTKGPPkDY%3d&tabid=1671&mid=3405.
- Sharma, U., Forlin, C. & Loreman, T. (2008). Impact of training on pre-service teachers’ attitudes and concerns about inclusive education and sentiments about persons with disabilities. Disability & Society, 23(7), 773–785.
- Steinmetz, S., Wrase, M., Helbig, M. & Döttinger, I. (2021). Die Umsetzung schulischer Inklusion nach der UN-Behindertenrechtskonvention in den deutschen Bundesländern, Recht und Gesellschaft – Law and Society, No. 15, ISBN 978-3-7489-2440-1, Nomos Verlagsgesellschaft, https://doi.org/10.5771/9783748924401.
- Sze, S. (2009). A literature review: Pre-service teachers’ attitudes towards students with disabilities. Education,130(1), 53–56.
- Werning, R. (2014). Stichwort: Schulische Inklusion. Z Erziehungswiss 17, 601–623. https://doi.org/10.1007/s11618-014-0581-7.